lunes, marzo 19, 2007

zwimzwamzwom (2)

Weet je nog dat ik het had over het tornooi van het personeel van de universiteit (zie hier)? Vrijdagmiddag was het zover. Tot 10 seconden voor de start waren we het nog niet eens over de afstand, maar uiteindelijk werd beslist: 50m crawl. Enne... yeeha! Ik heb gewonnen! Toegegeven, ik had maar één tegenstandster. En toegegeven, ze was een heel klein beetje heel 'gezet'. Maar ze kon wél zwemmen. En een goed keerpunt maken (als iemand mij dat kan leren?)...

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Keerpunt maken is eenvoudig:
1. zwem vooruit tot je met je hoofd een muur voelt.
2. zwem vervolgens naar onder tot je met je hoofd de bodem van een zwembad gewaar wordt.
3. zwem terug naar boven tot je met je hoofd boven water komt
4. kijk eens rond en zwem vervolgens in de richting die je coach aangeeft

Zo doe ik dat,

Carolien Tote dijo...

Awel Mark, ik heb dat gisterenavond eens geprobeerd... Misschien dat ik daarom blauwe nagels, een geschaafd voorhoofd en water in mijn longen heb?

Anónimo dijo...

Ik denk dat je dan beter een nieuwe coach neemt.
Het ligt zeker niet aan je techniek.

Pas op, ik denk er net aan, zwem je niet aan de andere kant van de evenaar? 2°ZB toch?
Schat je coach de coriolis krachten niet verkeerd in?

Let vooral op als je de evenaar over zwemt!
Een goede coach waarschuwt je daarvoor!

Blij dat ik je weer een stuk vooruit geholpen heb.

groeten,